Rejsetips til London. ..med en teenager på tur.

Telefonboks, London

London

Da min datter fyldte 13 år, besluttede vi os for at hun i gave skulle have en tur til London, bare hende og jeg.
Vi elsker at rejse, og rejser stort set altid som familie, eller det er min mand og jeg som stikker af på en kort miniferie engang imellem.
..men vi tænkte, at nu hvor hun blev teenager, så ville vi gøre noget specielt.
Og hvor føler jeg mig priviligeret, at jeg har fået lov til at rejse med min datter alene.
Der sker altså noget andet når man har sit ene barn på tomandshold, så det kan klart anbefales.

Vi rejste til London i November, og det syntes jeg faktisk var en perfekt måned at rejse til London i,
vi fik både lunt efterårsvejr, julestemning og massere af hygge.

Der er rigtig meget at se og opleve i London og det er svært at vælge ud, men her kommer vores bud på nogle af de steder vi var specielt glade for.

Overnatning
Fordi min datter fyldte 13 år, ville vi gerne finde et ekstra lækkert hotel.
London er ret dyrt med hoteller og jeg syntes at det var svært at finde ud af i hvilket område det er bedst at bo, så jeg brugte virkelig lang tid på at google hoteller og områder.

Jeg fandt frem til, at det område som hedder Bloomsbury var ret fint og roligt, og da jeg efter mange timer og dages søgning, pludselig fandt et godt tilbud på et hotel i dette område, så slog jeg til.
Det skal lige siges, at det her hotel normalt er ret dyrt, men fordi vi var tæt på afrejsedato, så fik vi det til en sindsyg god pris, hvor vi godt kunne være med.
Faktisk syntes jeg ofte at man falder over gode tilbud på diverse rejse sites og der findes efterhånden også rigtig mange som tilbyder luksus hoteller, rejser etc. til gode priser, bl.a. har vi brugt Secret Escapes et par gange…
Nå men tilbage til hotellet.
Hotellet hedder “The Bloomsbury Hotel” og er et boutique hotel som ligger i hjertet af teaterkvarteret og blot 200 m fra British Museum. Det ligger tæt på det hyggelige område Covent Garden og tæt på Oxford Street, hvis man er til lidt mere larm i gaden, jeg syntes virkelig at det ligger helt perfekt.

The Bloomsbury Hotel London
The Bloomsbury Hotel
Den smukke indgang til hotellet som emmer af luksus

Når man ankommer til hotellet, fornemmer man hurtigt, at her er der tale om luksus.
Der bliver hilst pænt på en, døren bliver åbnet og man føler sig virkelig velkommen.
Vi blev med det samme tilbudt te og friskpresset juice.

The Juicery, Hotel Bloomsbury
Lækre juice fra deres egen juicebar, som vi blev tilbudt lige da vi ankom til hotellet

Vores værelse var  luksuriøst indrettet og æstetikken er i top, alt er bare lækkert!
Der er bløde badekåber og tøfler, hvilket for mig er lig med luksus, badeværelset er super lækkert, med badekar og lækre toiletartikler fra “Aromatherapy Associates” og jeg har i det hele taget ikke en finger at sætte på det (og der skal altså lidt til, for jeg er kræsen)

The Bloomsbury Hotel, værelse
Vores værelse på The Bloomsbury, fyldt med lækre detaljer
The Bloomsbury Hotel London
…det ser da lækkert ud

Servicen på hotellet er  helt i top og man føler sig virkelig forkælet og velkommen fra man ankommer til man tager afsted.
Hotellet har også deres egen restaurant “Dalloway Terrace” som også som resten af hotellet er super delikat og æstetisk indrettet, her kan man spise både morgenmad, frokost, afternoon tea og aftensmad, og heller ikke her er noget overladt til tilfældighederne, alt hvad der kommer ind er velsmagende, æstetisk og lige til et instagram foto 🙂

The Bloomsbury
16-22 Great Russell Street
London, United Kingdom WC1B3NN
Tlf.: +44 20 7347 1000

Hvor skal vi spise?
Overalt i London findes der hyggelige cafeer og skønne restauranter, så der er nok at ta’ af.
Her kommer nogle af vores favoritter

Morgenmad
Vi spiste morgenmad lidt forskellige steder, dels på hotellet, som var super lækkert, men nogle af dagene, hvis det skulle gå lidt hurtigt valgte vi at gå forbi Pret a Manger.
Pret er en stor kæde butik, som sælger “togo” sandwich, granola, salat, juice, kage mm.
Normalt er jeg slet ikke til kæde butikker som denne, men jeg syntes alligevel at de kan noget, deres produkter er økologiske, friske og der er et stort udvalg.
Pret a Maneger har rigtgi mange butikker, både i London men også rundt omkring i verden, så man kan helt sikkert finde en i nærheden af det område man befinder sig i.
Find den nærmeste her:
Pret a Manger

Afternoon Tea
Man kan næsten ikke tage til London uden at forkæle sig selv med en klassisk afternoon tea.
Vi valgte at prøve Afternoon Tea på vores hotel i deres Dalloway lounge. Her var der den helt rette stemning og igen meget lækkert indrettet. Jeg havde på forhånd læst nogle rigtige gode anmeldelser af deres afternoon tea, og den anbefaling vil jeg hermed give videre til jer, for hold op hvor bliver man forkælet.
Vi fik de lækreste kager, scoens, lemorn curd, syltetøj og små sandwich og selvfølglig den skønneste te, der var alt det som man kan forestille sig en rigtig klassisk afternoon tea skal indeholde, og mere til! Der manglede bestemt ikke noget og jeg fik tilmed også champagne. Det hele blev serveret af den flikeste ældre herre som gjorde en dyd ud af at få os til at føle os godt tilpas.

Afternoon Tea, The Bloomsbury Hotel
Afternoon Tea på The Bloomsbury Hotel

The Bloomsbury
16-22 Great Russell Street
London, United Kingdom WC1B3NN

Aftensmad
Der er rigtig mange lækre restauranter og spisesteder i London.
Vi valgte at prøve en af Jamie Olivers restauranter, han har en del spisesteder i London og vi valgte at prøve “Jamie´s Italian”, som ligger i i nærheden af Piccadilly Circus.

Jamie Oliver, Restaurent, Italien, Piccadilly
Jamie Olivers restaurent “italian” ved Piccadilly Circus

Restauranten ligger på et hjørne og har flere etager og er smagfuldt indrettet. De er børnevenlige og har også et børne menukort. Nu er min datter så stor, så hun godt tør vælge fra det normale menukort, men havde vi haft lillesøster Viola med, er det skønt med et børne menukort.
Vi sad ovenpå, hvor man kunne kigge ud i et åbent køkken, hvor maden blev anrettet og lige fik det sidste touch inden det blev serveret.

Jamie´s Italian, Piccadilly, London
Det åbne køkken på 1 sal, hvor maden bliver anrettet

Servicen var god og vi fik vores med hurtigt efter vi havde bestilt. Var ellers lidt i tvivl, eftersom restauranten var helt fuld.
Vi prøvede lidt forskelligt fra menu kortet som vi delte, både pizza og et par pasta retter og alt var fint anrettet og smagte godt.

Kan i øvrigt anbefale at gå ind på deres flotte hjemmeside og booke bord på forhånd!
Jamies Italien, Piccadilly
Det fungerer rigtig godt og man kan  tjekke menuen og se nærmer på nogle af de andre restauranter!

Jamie’s Italian, Piccadilly
17-19 Denman Street
London

..og så lige lidt til pauserne
Hvis man er til cupcakes, så kan man finde nogle fine nogle af slagsen hos Primrose Bakery.
Min datter og jeg fandt en hyggelig gade, med den ene smukke facade efter den anden og det var her vi faldt over Primrose Bakery. Facaden, farverne, duften og hele æstetikken omkring, nærmest hev os ind i butikken og vi blev simpelthen nød til at købe et par kager med hjem, faktisk fragtede vi dem hele vejen hjem til Danmark, fordi vi fandt butikken den dag vi skulle hjem og det bliv lillesøster og farmand heldigvis glade for.

Primrose Bakery, Covent Garden

London WC2E 7PB
www.primrose-bakery.co.uk

Shopping

I London er der også rigtig mange hyggelige steder at shoppe, og når man har en teenager med, så er shopping en stor del af det at være i London (..og det er også en stor del for mig!!! )
Der er selvfølgelig Oxford Street med alle de store butikker og meget larm, men det er også et godt sted for en teenager.. Nu er Olivia heldigvis også til det mere rolige og æstetiske, så derfor vil vi anbefale følgende.
Liberty London
Facaden på det smukke stormagasin Liberty
Liberty
Jeg syntes ikke man kan være i London uden at svinge forbi Liberty, det er et af de smukkeste stormagasiner jeg har været i.
Udover at man kan købe alt hvad hjertet kan begære, så er det også en æstetisk og inspirerende oplevelse.
Alt er bare lækkert, og jaaa lidt dyrt!
Hvis du er der i tiden op mod jul, så vil jeg klart anbefale deres jule afdeling, det er et sandt eventyr at bevæge sig rundt i.
Liberty
Liberty stof i lange baner
Smukke æsker med slik
Liberty London
Regent Street
London, W1B 5AH
www.libertylondon.com
Covent Garden Apple Market
Covent Garden Apple Market er et overdækket marked,  med mindre boder og butikker.
Stemningen er ret skøn og det er hyggeligt at bevæge sig rundt og kigge på gammelt legetøj, antikviteter, håndlavede specialiteter, kunsthåndværk, tøj mm.
Covent Garden Apple Marked går langt tilbage i historien og var i gamle dage et livligt marked, hvor der blev handlet med de bedste grøntsager, frugt og blomster.
Området omkring  Covent Garden Apple Marked er også ret hyggeligt, med både skønne shopping mulighedder og cafeer, bl.a. ligger der en Laduree hvis man lige skulle få lyst til en macaron.
Covent Garden Apple Market
Olivia på det smukke gamle Covent Garden Apple Market
Smukke detaljer overalt i Covent Garden Apple Market
Antik Julepynt, Covent Garden Apple Market
Antik julepynt set i en af de små fine butikker
Eventyrlige bøger

Covent Garden Apple Marked
41 The Market
Covent Garden Piazza
London WC2E 8BE

Seværdighedder
London er også fyldt med seværdighedder og man bliver nød til at vælge ud.
Vi gik rigtig meget og var rundt og se Buckingham Palace, London Bridge, British Museum, London eye, Portobello Road Market, Notting Hill og selvfølgelig Big Ben

Big Ben

Telefonboks, London

Jeg syntes at London er en super fed by at rejse til, der er så meget at opleve og så mange mulighedder.
Bare det at gå rundt i Londons gader og suge til sig.
Vi nød det virkelig og min datter Olivia kommer til at huske denne rejse som noget særligt, for det var noget særligt og det er fantastisk at rejse og opleve med sine børn.